15 Nisan 2016 Cuma

Alaçatı "Ot Festivali"

Bu yıl 7. si düzenlenen festival için biz de Alaçatı da idik.. Nasıl bir kalabalık olduğunu anlatamam, herkes oradaydı... Biz tamamen tesadüf (bu denli kalabalık olacağı aklımıza gelmediğinden) Cuma sabahı yani festivalin ikinci günü Alaçatı ya vardık. İzmir den havalimanından araç kiralayarak yaklaşık 1 saatlik cok rüzgarlı hatta cok cok rüzgarlı bir yolculuk geçirerek booking den ayarladığımız otelimize vardık. Otel beklentimizi karşılayacak derecede iyi ve sevimli idi. Tam not vermek için ertesi sabahki kahvaltıyı bekledik ve kiraz reçelinden, fıstık reçeline; boyoz dan sahanda yumurtaya tam bir Alaçatı kahvaltısı ile karşılaşınca "on numara" dedik:) Bir aile oteli diyebiliriz. Güzel kızları Aleyna ve Simay ın isimlerinden oluşturulmuş "Aleysim Otel" tavsiye edilir.
      Otele uğradıktan sonra hemen festival alanına geldik, cok kalabalıktı gerçekten ama ertesi günün haftasonu başlangıcı olduğunu düşündükçe korkmaya başlamıştık:) Artı şeklinde kesişen iki sokak sağlı sollu tezgahlar ile dolu idi. Hepsi ev yapımı olan yiyecekler;otlu börekler,reçeller, ekmekler, sarmalar, zeytinyağlı salatalar, pastalar, limonatalar... Çeşit çeşit otlar, taptaze enginarlar, kabuğuyla yenebilen nefis aromalı limonlar, tatmak mecburi çeşit çeşit zeytinler...Akla gelebilecek hertürlü Ege ve göçmen mutfağı örnekleri önce gözümüzü sonra karnımızı doyurdu:)  kumrucu Şevki de süper kumru, dutlu kahve de damla sakızlı kurabiye ve çay, sakızlı dondurma da dayanamadıklarımız arasında!
      Hem cok gezdik hem de çok yedik haliyle yorulduk. Ben daha cok kalabığın bizi yorduğunu düşünsem de festivaller kalabalıkla güzeldir... Aynı günün akşamına 40 km uzaklıktaki Urla ya gittik. Aşırı sakin Urla tüm yorgunluğumuzu aldı, sahilde güzel bir yürüşüyüşten sonra kendimize geldik ve akşam yemeği için Urla da "Beğendik Abi" ye uğradık. Meşhur Urla güveci ve otlardan yaptıkları çalkama harikaydı. Yine taptaze sebzelerden zeytinyağlı enginar, taze bezelye, minik minik kabaklardan oluşan tabak da ekşi mayalı ekmek ile silinip süpürüldü:) Urla ya veda edip artık dinlenmek için otele geçtik. Güzel bir gündü...:)