15 Şubat 2014 Cumartesi

MOBİLYA BOYAMA MACERAM:

      Selamlar... Son zamanlarda gerek evimi ziyaret eden arkadaşlarımın gerek instagram alemindeki güzel arkadaşlarımın mobilya boyama konusunda sıkça sordukları soruları göz önünde bulundurarak herkese yardımcı olacak bir yazı yazmak istedim.  
     Venge mobilya modasının tavan yaptığı zamanları, benim gibi 2007 yılında evlenenler daha iyi bilirler... O zamanlar yeni ev kuracak çiftler de  haliyle bu modadan etkilendiler. Zamanla, mobilyaları kullandıkça  gördüler ki en ufak bir tozu son derece belli eden, iç karartan ve içimizdeki feminen duyguyu ortaya çıkaramadığımız bir renk, venge. Ya da benim gibi, gün geçtikçe klasikleşen bir ruh yapısıyla bağdaştıramadılar bu rengi ve haliyle beyaz mobilya isteği doğdu... Not: Bu aşırı felsefik konuşma için özür dilerim ama konuya nasıl girebileceğimi bilemedim:) 
   Haliyle mobilyacılara soruldu, internetten araştırmalar yapıldı, ev halkının fikirleri alındı. Mobilyacıların uçuk fiyatlar vermeleri, mobilyaların da neredeyse 7 yıldır kullanılıyor olması ve daha önce iki defa nakliye olmanın derin izleri de düşünülerek  göz karartıldı... Tabi ki bu kararda eşimin desteği ve verdiği cesareti de söylemeden geçemeyeceğim. 
   Boya konusunda karar verirken internetten son derece kapsamlı bir araştırma yaptım. Uygulayan blogcuların yazılarını okudum ve kullanmam gereken boyaya karar verdim. Eveeet sihirli boyamızın ismi, Polisan X1, su bazlı, ahşap, metal ve duvar boyası... Boyamız gayet kokusuz, hafif bir koku var tabi ki ama hissedilir birşey değil. Eskiden kireçten badanalar yapılırdı, o tarz bir koku...boyanın sulandırılmaya gerek olmayan bir sıvılığı var, uygulama öncesinde mobilyalarımızda herhangi bir zımparalama işlemi gerektirmiyor, sonrasında vernikleme de gerekmiyor. Zaten benim bu boyayı tercih sebebim de tamamen bu olay. Bu arada mobilyalarım kaplama...Boyadığım mobilyaları yaklaşık 8 aydır, iki çocukla beraber kullanıyorum, ufak tefek çizilmeler tabi ki oluyor(alttaki rengin venge olması da çok etkili) fakat sert bir darbe almadığı sürece soyulmayan bir boya. Mesela, minik Yağız, boyadığım orta sehpa üzerinde arabalarını sürebiliyor. 
   Temizliğine gelince, deterjanlı su ile ıslatılıp sıkılmış toz bezi ile rahatça temizleniyor, herhangi bir lekelenme halinde cif gibi temizleme ürünleri ile hafifçe ovulabiliyor.

   Neyse sonuç olarak gerekli cesaret, azim ve motivasyon tamamlanınca ilk olarak Koçtaşı ziyaret ettim. Kullanacağım boyayı, rulo fırçayı, detayları boyamak için normal kıl fırçayı ve hışır örtüyü gayet makul bir fiyata tedarik ettim.(2.5 lt boya yaklaşık 50 tl) Heyecanla eve geldim ve biran önce minik Ayza yı (ozaman 2 aylıktı) uyutup işe koyuldum. 


   Önce ortamı hazırlamam gerekiyordu. Aldığım hışır örtüyü salonun boş köşesine serdim ve kurbanlık koyun olarak seçtiğim orta sehpamı üzerine yerleştirdim. Hissettiğim şey tamamen merak...Eh biraz da korku... Çünkü daha önce yağlı boya birkaç tuval boyamaktan başka, fırçayı elime almışlığım yoktu ama bilemezdim ki ilk mobilya boyamadan sonra fırçayı elimden bırakamayacağımı:)


   Tüm ekip hazırdı. Ben, sihirli boyam ve fırçam... İşin en zor kısmı boyanın kapağını açmaktı bana göre ve oğlumun bitmek bilmeyen sorularına cevap vermek...Önce rulo fırçamı ıslattım ve bir güzel suyunu sıktım. Bu işlemi yaparsak, boyadığımız mobilyada fırça izi kalmasını önleriz fakat iyice sıkıp hatta bir bezle iyice kurulamalıyız ki boyamızın koyuluğu bozulmasın. İlk kat boyamı sürmek için ruloyu boya kutusuna daldırdım ve fazlasını boya kutusunun kenarı ile sıyırdım. Bu arada venge gibi koyu renk mobilyaları beyaza dönüştürmek için en az 4 kat boyamak gerekiyor ki ben öyle yaptım. Katlar arasında 2 saat kuruma süresi var tabi ki. Tamamen kuruması için ise 24 saat beklemek gerekiyor. Rulo fırça ile boyamızı daima aynı yöne doğru sürmemiz de fırça izi kalmamasını sağlar. 

Sehpanın ilk kat boyasını bitirdiğimde yüzümdeki ifadeyi görmeliydiniz. 'Çuvalladık' der gibi... Neyse motivasyonumu bozmadan iki saat bekledim ve kuruyunca ikinci katını da boyadım. Derken üçüncü, derken dördüncü... Bir de baktım ki evet, oluyor, hem de tam istediğim gibi:) İşte orada karar verdim ve zamanla evdeki mobilyaların çoğunu boyamış buldum kendimi:))  

Sonra dedim ki kendi kendime;

'İyi ki de boyamışım:)'
    Ne kadar boya almanız gerektiğine gelince, ben orta sehpam, yemek masam ve 8 sandalyem ayrıca 3 lü zigon sehpalarım ve bir dresuar için 2,5 lt boya kullandım. Bu boyanın 750 ml ve 2,5 lt lik kutularda beyaz ve siyah olarak seçenekleri mevcut ama farklı renkte kullanmak isterseniz su bazlı akrilik boya ile renklendirebilirsiniz. Kapağını sıkıca kapatınca kuruma olmuyor, daha sonra da kullanabilirsiniz. Fırçanızı da sıcak su ile yıkayıp temiz bir halde kaldırırsanız diğer uygulamanızda yine ıslatıp fazla suyunu kurulayarak kullanmalısınız. Olur da etrafa sıçratırsınız ya da herhangi bir yere damlarsa, bu boyayı tiner ile değil aseton ile sileceksiniz. Yalnız asetonun tahriş edici etkisini göz önünde bulundurun.

   Orta sehpamı boyayıp sonuçtan memnun kalınca, salondaki diğer mobilyalarımı boyamaya koyuldum. Metal ya da cam detayı olan mobilyalarım için maskeleme bantı kullandım ve böylece boyanmasını istemediğim yerleri korumuş oldum. Ayrıca mobilyalarımın kulpları için siyah sprey boya kullandım tabi ki yerlerinden söküp açık hava da boyayarak...


 

Aşağıdaki fotoğrafta ise önceden hepsi venge olan mobilyalarımın beyaz halini topluca görebilirsiniz...


     Salondaki mobilyaları bitirince ister istemez diğer odalara geçtim. Çalışma odamızdaki koca kitaplığı boyamak en zor olanıydı... toplam 6 sütundan oluşan kitaplığı sıkılmadan boyayabilmek için üç aşamaya ayırdım. İlk iki sütunu boyamak için içindeki kitapları boşalttım ve yine 4 kat boyama yaptım yalnız kitaplığın iç arka zemini için duvar kağıdı kullandım.duvar kağıdımı gereken ölçüde kestikten sonra arkasına duvar kağıdı yapıştırıcısı sürüp 20 dk katlı halde beklettim. yumuşayan kağıdın  katını açıp kitaplığın iç zeminine boydan boya yapıştırdım ve sonuç harika, sıcak, sevimli bir görünüm oldu... 


   İşte böyle benim mobilya boyama maceram... Açıklayıcı bir yazı olduğunu umarak mobilyalarını boyamak isteyenlere kolaylıklar dilerim...


42 yorum:

  1. Ben ikea basamak merdivenimi boyadıktan sonra sprey vernik sıkmıştım koruyucu bir tabaka oluşturmuştu. Seninkilerde süper olmuşlar. Çok iyi iş çıkarmışsın. Ucuza zevkine göre mobiilya almak gibi bişey bu. Bir tevizyon ünitem var beyaza boyamak istediğim cesaret geldi şimdi yazını okuyunca :) yaz gelsin ilk iş onu boyayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ne güzel, cesaret kaçmadan işe koyulmalısın...;) evet sprey vernik koruyucu olur, denemek lazım... Kesinlikle hem ucuz hem şık...

      Sil
  2. Çok beğendim boyadıklarınızı peki bu boyanın kemik rengi olanı var mı ben kırık beyaza boyamak istiyorum da:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim beyazı ve siyahi var ama su bazlı boyalarla karıştırıp kırık beyaz elde edenler var.. Boyacılara sormak lazım

    YanıtlaSil
  4. Aynı dönemde evlenip venge mobilyalarla dolu bir salona sahibim.Mobilyaları boyatmayı düşündük ama fiyat çok uçuk geldi.Yazınız beni umutlandırdı sanırım bunu deneyeceğiz

    YanıtlaSil
  5. Aynı sebepten bu işe girişmiş biri olarak tavsiye ederim... Kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni yıllarda her parçası ayni mobilyalar almişiz :) bende bu kasvetten kurtulmak istiyorumm..size sorum,mobilyalariniz sanki tam beyaz değil grilik var gibi.fotolar yanıtlıyor olabilirmi?diğer sorumda ,şuana kadar bir sararmaya karsilastinizmi?

      Sil
    2. Ayni yıllarda her parçası ayni mobilyalar almişiz :) bende bu kasvetten kurtulmak istiyorumm..size sorum,mobilyalariniz sanki tam beyaz değil grilik var gibi.fotolar yanıtlıyor olabilirmi?diğer sorumda ,şuana kadar bir sararmaya karsilastinizmi?

      Sil
  6. harika olmuş bende yapacağım bana da cesaret geldi bak önce ufak sehpalardan başlamalıyım :D olmaza çuvallamım :))

    YanıtlaSil
  7. bende koyu 5 yıllık mobilyalarımı beyaza boyamak istiyorum hatta altın rengi sprey boyaylada bazı desenlerini boyamak istiyorum.acaba zamanla beyaz boya sararma yapıyormu?su bazlı vernik yapanlar sarardığını ve boyanın soyulduğunu söylüyorlar.siz bayadır kullandığınız için sizden acil cevap bekliyorum.yardımcı olursanız çok sevinirim.sprey boyayı hangi marka almalıyım?birde şeyyy:) normal kıl fırça nasıl oluyor ilk defa yapacağım için biraz sorularım çok kusuruma bakmayın.endişeliyim.

    YanıtlaSil
  8. http://maviiojem.blogspot.com.tr/2014/10/kaplama-mobilya-boyama.html--------->Mobilyalarını boyamak isteyenler bir göz atsın

    YanıtlaSil
  9. Www.eyluldekorasyon.com/mobilya.html buraya bir bakın

    YanıtlaSil
  10. Tebrikler. İnanılmaz olmuş. Kaplamanın altı ne peki sunta mı mdf mi?? 2007 de alındı benimkiler de:) peki soyulma olduğu söylenmiş siz de durum nedir???

    YanıtlaSil
  11. zımparalamadan boyamıssın.bende dusunuyorum ama okudugum cogu yerde once zımpara dıyor.eger bu sekılde olacaksa cesaret edıp gırısmeyı dusunuyorum bende

    YanıtlaSil
  12. Merhaba bende kaç gündür araştırma yapıyorum ve sonunda karar verdim yarin ilk is boya almak oluck hadi bakalım merakla bklyrm umarım becerebilirim ,bu arada birşey sormak istiyorum deri boyanır mi ?? Bigilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cadense multisurface hibrit boya ile boyadım deri sandalyeler imi harika oldu

      Sil
  13. tebrkler ellerinize sağlık bende deniyeceğim cesaretlendirdiniz :)

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık. Sonuç mükemmel görünüyor.
    ustalazimsa.com

    YanıtlaSil
  16. Benimde yatak odasında bir kahve rengi gomme dolap var onu boyamak istiyorum zimpara yapmadanmi yaptiniz siz bide boya ne tur boya yazarmisiniz

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık yazınız beni cesaretlendirdi, tek sıkıntım zımparalamak, siz zımpara olmadan boyamışsınız ama dökülür diyorlar bundan çekiniyorum. ben de başarırım inşallah . Selamlar.

    YanıtlaSil
  18. gerçekten güzel olmuş bende yapmayı düşünüyorum fakat araştırırken polisanın boyasının sonradan soyulduğunu yazanlar olmuş sizde öyle bir şey oldumu

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba..bende boyama isine girisecegim.. birkac sorum olacakti size ; baya baya vernigin ustune boyayabiliyoruz oylemi :) biraz tereddutluyum.. estalar henuz 3 yillik (ama kahverengi) mahvedersem sorun olabilir :( rica etsem acaba mobilyalarin suan ki durumuyla ilgili bilgi verebilirmisiniz..

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar kaplamanin alti sunta mi? Mdf mi? Acaba benim sunta mobilyam var onu boyamak istiyorum fakat cesaret edemiyorum eger sizinde suntaysa hemen boyayacagim:) lutfen bir cvp yazarsaniz cok memnun olurum...

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar kaplamanin alti sunta mi? Mdf mi? Acaba benim sunta mobilyam var onu boyamak istiyorum fakat cesaret edemiyorum eger sizinde suntaysa hemen boyayacagim:) lutfen bir cvp yazarsaniz cok memnun olurum...

    YanıtlaSil
  23. MAŞALLAH TEBRİK EDERİM. ÇOK GÜZEL OLMUŞ DEĞMİŞ HATTA. BEN YENİ GÖRÜNCE YENİ YORUM YAPIYORUM. EMEĞİNİZE SAĞLIK. BİLGİLERİ DE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER HATTA. HERKES YAPMAZ . HER DETAYI DA PAYLAŞMANIZ DA ÇOK GÜZEL .

    YanıtlaSil
  24. MAŞALLAH TEBRİK EDERİM. ÇOK GÜZEL OLMUŞ DEĞMİŞ HATTA. BEN YENİ GÖRÜNCE YENİ YORUM YAPIYORUM. EMEĞİNİZE SAĞLIK. BİLGİLERİ DE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER HATTA. HERKES YAPMAZ . HER DETAYI DA PAYLAŞMANIZ DA ÇOK GÜZEL .

    YanıtlaSil
  25. Mrhb ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar aynı takımdan benimde var ama cesaret edemiyorum boyamaya biraz araştırdım ama aklım daha çok karıştı denemek amaçlı dikiş makinami boyadım polisanx1 ile yanlz dokununca soyulckmis gibi gelio ve sürekli rutus atmam gerekio ufak ufak çatlamalar oldu pervane kismnda faln sizde böyle bi sorunla karşılaştınzmi aceba biligilndirsenz çok sevinirim şimdiden teşekkürler iyi günler

    YanıtlaSil
  26. Mrhb ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar aynı takımdan benimde var ama cesaret edemiyorum boyamaya biraz araştırdım ama aklım daha çok karıştı denemek amaçlı dikiş makinami boyadım polisanx1 ile yanlz dokununca soyulckmis gibi gelio ve sürekli rutus atmam gerekio ufak ufak çatlamalar oldu pervane kismnda faln sizde böyle bi sorunla karşılaştınzmi aceba biligilndirsenz çok sevinirim şimdiden teşekkürler iyi günler

    YanıtlaSil
  27. Ben mutfak dolaplarımı boyadım koyu renkten bunalmistim bembeyaz ve harika bir mutfağım oldu tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
  28. Kalekim, Kale Color'un Supar isimli ürünü daha serttir, örtme gücü daha iyi ve çatlama yapmaz. Polisan X1 Beyaz ambalajlı ürün kesinlikle beyaz renk değil sarı diyebilirim. İnanmak isteyenler 0.75'lik ambalajlarını alıp deneme yapabilir.

    Kaplama yüzeyler için 300-400 kum arası zımpara yapın, nemli bir bezle tozları alın hatta imkanınız varsa elektrik süpürgesinin ucuna takılan fırçasını kullanın.

    Boya sarfiyatını yaklaşık olarak 1 m2 = 100 gr olarak düşünün. Kapı boyayacaksanız 1 kapıyı kasasıyla birlikte 5 m2 olarak hesaplayın. Kapı başına 500 mg boya gidecektir, 4 kapı için:

    1 adet 2.5 litre Supar
    1 adet sünger rulo
    1 adet siyah kıllı fırça
    2 adet 4 cmlik maskeleme bandı

    -Kapılarınızın duvarla birleşim noktalarına maskeleme bandı çekin.

    -Öncelikle ASTAR olarak yine bu boyayı kullanıyoruz, 2.5 lt ambalajdan, 500 gr alın içine 1 su bardağı su koyun, iyice karıştırın, sünger rulo yardımıyla yavaş ve bastırmadan tek kat uygulayın, 7-8 dakika sonra boyadığınız yüzeyin üzerinden temizleyip kuruttuğunuz hafif nemli rulo ile tekrar geçin.

    -6 saat sonra içine su eklenmemiş Supar ile 2.katı atın, yine uygulamadan 7-8 dakika sonra sünger rulonuzla tarama yapın. Koyu renkli mobilyalarda 3.kat gerekebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı yorumu başka bir sitedede yapmışsınız..ama sarı ne alaka halen kimse çözememiş :)

      Sil
  29. sandalyelerimiz hariç, salon takımımız neredeyse birebir aynısı :) Hem sıkıldım hem de artık çiziklerden dolayı ve tabi hobi sayfalarının da etkisi ile değiştirsem artık derken boyamaya iyice niyetliyim. Gerçi henüz bu denli büyük değişime cesaret edemedim . Ben de ebeveyn banyo kapımın arkasından başladım 3 kat bile yetecek gibi görünürken 4 kat ile harika olacak gibi görünüyor. Bembeyaz olmasın istediğim için kırık beyaz yaptırdım boyamı bu hali bile çok beyaz geldi belki diğer taraflarda bir miktar daha koyulaştırıp açık bir krem yapabilirim. Sizi görünce baya bir heves ve cesaret geldi. Artık parça parça yapacağım gibi geliyor . Zamanı umursamıyorum ne zaman biterse..

    YanıtlaSil
  30. "önce" ve sonra "yazmak" yerine neden "after" ve "before" yazdın ? nedir bu özentilik ?

    YanıtlaSil
  31. Bayildim...ben boya almaya gidiyorum...😎

    YanıtlaSil
  32. Gerçekten mobilya boyama konusunda akılda kalan soru işaretlerini gideren bir yazı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  33. Ben de sizden ilham alıp boyamaya karar verdim sehpadan başladım mutfak sandalyelerinden devam ettim boya olarak dyo dyoplust ahşap,metal ve cephe boyasını kullandım

    YanıtlaSil
  34. Gayet güzel ve başarılı bir çalışma olmuş..

    Mobilya boyamak zor bir iş değil aslında ama birazcık kendimizi cesaretlendirmemiz gerekiyor sanırım.

    YanıtlaSil
  35. Mrb deriyi yağlı boya veya X1 boyayabilirmiyiz sonuçları ne olur

    YanıtlaSil